Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

SELAMAT DATANG KE SHAKLEE ONE STOP CENTER

Thursday, May 31, 2012

Lecithin

Lecitin
180 capsules/30 servings

.Lesitin (bahasa Inggeris: Lecithin) merupakan campuran glikolipid, trigliserid dan fosfolipid
.Lesitin digunakan sebagai bahan tambah makanan serta dalam ubat-ubatan dan lazimnya merupakan salah satu bahan kandungan yang dimasukkan ke dalam produk coklat susu.
.Kebiasaanya lesitin merupakan produk halal kerana ia diperbuat dari telur atau minyak soya, terdapat juga diambil dari minyak bunga matahari.
.Akademi Sains Nasional (The National Academy of Sciences) telah menentukan bahawa kolina adalah penting dalam pemakanan kerana ia meningkatkan kesihatan otak, hati, sistem kardiovaskular dan pembiakan
.Kolina adalah suatu komponen neuro-penghantar asetilkolina yang terlibat dalam penghantaran mesej kepada otak dan sistem saraf.
.Soya lecithin merupakan sumber utama kolina.
.Lecithin Shaklee diperolehi secara semulajadi daripada kacang soya. Setiap kapsul gel lembut menyumbang 530mg lecithin termasuk 80mg fosfatidilkolina dan 48mg fosfatidilinositol.


Jika diambil setiap hari
1- Lecithin membantu mencegah penyakit yang berkaitan dengan lebihan lemak dalam badan, seperti darah tinggi, stroke, sakit jantung dan lain- lain. ini kerana lecithin bertindak sebagai pelarut lemak.

2- Lecithin memecahkan lemak, dan jika diambil untuk mengurangkan berat badan, dan jika anda turut bersenam, lecithin mampu membakar lemak dengan lebih cepat.
5- Lecithin sangat baik untuk meningkatkan daya ingatan. sebab itu lecithin dapat membantu mengelakkan kita daripada penyakit seperti alzheimer disease. lecithin adalah makanan otak
10- Lecithin diperlukan dalam penghasilan hormon epinephrine yang diperlukan bagi mencegah simptom menopause dan PMS.
8- Lecithin membantu mencegah eczema, kerana ia adalah zat kecantikan (untuk kulit, rambut).
7- Lecithin adalah asid lemak yang penting bagi paru- paru bagi mencairkan mukus dan melegakan irritation.


Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan.

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

0 comments:

Post a Comment